atrk جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران - کریستوفر نولان با نوشتن مقاله‌ای از مردم درخواست کرده است پس از بحران کرونا، سینماها را زنده نگه ‌دارند. جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران - کریستوفر نولان با نوشتن مقاله‌ای از مردم درخواست کرده است پس از بحران کرونا، سینماها را زنده نگه ‌دارند.

کریستوفر نولان با نوشتن مقاله‌ای از مردم درخواست کرده است پس از بحران کرونا، سینماها را زنده نگه ‌دارند.

download جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران - کریستوفر نولان با نوشتن مقاله‌ای از مردم درخواست کرده است پس از بحران کرونا، سینماها را زنده نگه ‌دارند.

کارگردان فیلم «دانکرک» با نوشتن مقاله‌ای که در واشنگتن پست منتشر شد، سینماها را به عنوان بخشی حیاتی از زندگی اجتماعی خواند که نه تنها سرگرمی را برای همه محقق می‌کنند، بلکه برای بسیاری از افراد شغل ایجاد می‌کنند.

 نولان که جدیدترین فیلمش با عنوان «عقیده» قرار است ۱۷ جولای امسال راهی سینماها شود، همیشه از تجربه سنتی تماشای فیلم در سینماها در برابر تماشای آنلاین آن حمایت کرده است. او زمانی از نتفلیکس انتقاد هم کرده بود و گفته بود روند نمایش فیلم توسط آنها بی معنی است، اما بعدتر از این اظهار نظر عذرخواهی کرد و سرویس استریمینگ را انقلابی غول‌آسا خواند.

 

وی اکنون در مقاله‌ای که برای واشینگتن پست نوشته است یادآور شده: «در حالی که کنگره دارد درخواست کمک از سوی انواع مشاغل را که تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته‌اند در نظر می‌گیرد، امیدوارم مردم نیز جامعه ما را با توجه به آنچه واقعاً رخ داده مد نظر داشته باشند و به سینما به عنوان بخشی حیاتی از زندگی اجتماعی توجه داشته باشند.»

 

کارگردان سه فیلم از سری «بت من» در ادامه نوشته: «این مکان‌ها جایی برای لذت بردن است جایی که جمعیت‌ها می‌آیند تا با دوستان و خانواده‌شان شبی را لذت ببرند. به عنوان یک فیلمساز، کار من هیچوقت بدون کارگرانی که این فیلم‌ها را به نمایش درمی‌آورند و تماشاگرانی که این کارگران به آنها خوشامد می‌گویند، کامل نمی‌شود.»

 

در حالی که مالکان سینماها در سراسر کشور امیدوارند که کنگره با اقدامات اضطراری بتواند کمک مالی برای حمایت از این صنعت را فراهم کند، انجمن ملی مالکان سینماها نیز خواستار دریافت وام برای تامین هزینه‌های نگه‌داری از سینماها در شرایطی شده‌اند که هیچ بلیتی فروخته نمی‌شود تا بتوانند از کارمندانشان حمایت کنند.

 

نولان در این شرایط نوشته است: «چند هفته اخیر به ما یادآوری کرد که بخش‌هایی از زندگی وجود دارد که خیلی مهم‌تر از رفتن به سینماها است، اما وقتی به این فکر کنید که سینماها چه چیزی فراهم می کند، شاید بیشتر از آنچه ممکن است فکر کنید باشد.»

 

در عین حال با بسته شدن هزاران سالن سینما تاکنون چندین استودیو اعلام کرده‌اند فیلم‌هایشان را به صورت دیجیتال یا در سرویس‌های استریمینگ ارایه می‌کنند. از مهمترین این فیلم‌های می توان به «یخ زده ۲» اشاره کرد که دیزنی پلاس آن را سه ماه جلوتر از زمان تعیین شده در پلتفرم دیجیتال خود در دسترس قرار داد. «سونیک خارپشت» و «پرندگان شکار» هم همین مسیر را انتخاب کردند.

 

کارگردان فیلم «تلقین» در بخشی از یادداشتش بر این تاکید کرده که سینما فقط ستاره‌ها، استودیوها و شکوه این صنعت نیست بلکه افرادی که در باجه‌ها کار می‌کنند، تجهیزات را کننترل می‌کنند، بلیت‌ها را می‌گیرند، تبلیغات را ارایه می‌کنند و سرویس‌های بهداشتی را تمیز می‌کنند هم هست. اینها مردمی عادی هستند که بسیاری از آن‌ها ساعتی دستمزد می‌گیرند و زندگی می‌کنند.

 

نولان نوشته است: «وقتی این بحران به پایان برسد، نیاز به تعامل جمعی بشری، نیاز به زندگی و عشق و خنده و گریه با همدیگر، از همیشه قوی‌تر ظاهر خواهد شد.»

 

وی افزوده است: «ترکیبی از این تقاضا و وعده فیلم‌های جدید می‌تواند اقتصادهای محلی را رونق بدهد و میلیاردها دلار برای اقتصاد ملی ما فراهم کند. ما فقط به ۱۵۰ هزار کارگر صنعت بزرگ آمریکا مدیون نیستیم تا بخواهیم به آنها کمک کنیم بلکه به خودمان مدیون هستیم. ما به آنچه فیلم‌ها به ما می‌دهند نیاز داریم.»

دسته:
نوشته شده توسط Hhashemi